Al llibre The Civil Contract of Photography de 2008, Ariella Azoulay argumenta que tota imatge és un acte de poder on s’estableixen jerarquies. Llegir aquest fragment:
«De fet, una fotografia dona fe del que "era allí", encara que la seva evidència sigui parcial, i només en aquest sentit és falsa. El que era allí mai és només el que es veu en la fotografia, sinó que també és contenidor en la mateixa situació fotogràfica, en la qual fotògraf i fotografiat interactuen entorn de la càmera. És a dir, una fotografia és prova de les relacions socials que la van fer possible, i aquestes no poden separar-se del “sentit” visible que revela als espectadors, que poden estar d'acord o no sobre el seu contingut real.»
Azoulay, Ariella. The Civil Contract of Photography,
Zone Books, Nova York, 2008. (pàg. 127)
Argumentar com aquest pacte es pot veure modificat per l’ús actual de la fotografia, especialment a través de la intel·ligència artificial i, per tant, quins altres aspectes cal tenir en compte per identificar les relacions socials i de poder que “s’amaguen” darrere d’una imatge: per exemple, cal considerar qui és el propietari de les dades a partir dels quals es creen les imatges artificials? O bé, quins repositoris s’han utilitzat i quins no?